Friday, November 23, 2012

Statement yang Paling Takboleh Lupa

Hye hye ! Erm hari nie update blog rasa taknak ada smile senyum je sebab entry nie amat sedeh bagi saya. *Bagi saya* jelah
3 minggu yang lalu, saya maseh lagi belum bekerja. Ada seorang makcik nie yang juga memang kenalan mak saya minta tolong saya datang rumah dia untuk kemaskan halaman rumah dia. Saya pun datang since dia pernah tolong family saya suatu masa dulu. Sejujurnya saya takberapa selesa dengan dia sebabnya nanty saya cerita. Masa dalam talifon, dia minta saya datang rumah dia sebab nak minta tolong saya cabut rumput kat halaan rumah dia. Tapi bila saya datang, lain pulak kerja yang disuruhnya. Rumput tak cabut pulak. Makcik tu minta saya bersihkan kolam air pancut hiasan yang ada kat halaman rumah dia. Dah lepas tu, dia minta saya cuci longkang rumah dia sebab masa tu baru lepas mesin rumput jadi, rumput yang dah dimesin tu banyak bersepah masuk dalam longkang rumah dia. Sampai lah petang, kerja yand disuruh takhabes lagi, jadi dia minta saya datang pada esok harinya. Masa tu memang saya mengeluh jugak, bukan sebab mengeluh buat kerja tp mengeluh sebab saya takselesa dengan dia.
Nak dipendekkan cerita, esok pagi nya bila datang rumah dia, dia minta saya cuci lantai garaj parking kereta dia. Dengan bersemngat nya saya pun cuci lah. Dah setengah jam menyental lantai, baru lah saya disuruh cabut rumput. Selesai je cabut rumput, dia ajak saya keluar makan. Saya mengelak, kononnya nak makan kat rumah je dengan mak ayah saya tp dia sedaya upaya pujuk yang akhirnya membuatkan saya tak sampai hati lagi nak tolak. 

Masa dalam kereta, dia bertanya yang soalan tu membuatkan saya rasa sangat lah takselesa tapi dalam masa tu saya cuba kawal riak muka supaya tak tunjukkan yang saya taksuka demi menjaga hatinya. Memula dia tanya sama ada saya ada buah hati ke tak. Dia minta saya jawab dengan jujur. So saya pun jawab lah dengan jujur. Ye, saya dah ada buah hati. Then dia tanya kenapa saya suka dia, bila jumpa and kenal. Lepas tu tanya yang buah hati saya tu kerja atau maseh belajar lagi. Semua saya jawab jujur. Dah lepas tanya tu, dia tetiba diam je. Saya rasa lega bila dia dah berhenti tanya. 

Taksampai berapa minit lepas tu, dia bersuara lagi yang kali nie membuatkan saya rasa marah, terkejut and sedeh. Dia minta saya buka hati saya untuk orang lain. Tu mungkin ayat berkias dia. Kalau maksud yang straight to the point, dia minta saya lupakan buah hati saya tu and cari orang lain. Masa tu hanya Allah saja yang tahu. Memang saya dah agak yang satu hari nanty akan ada bende yang saya taksuka keluar dari mulut dia. I'm really not in a good mood hari tu. Masa makan pun takde mood, rasa takselera tp still saya taknak tunjuk kat dia yang saya tengah marah. Sedeh sangat. sampai ke hari nie saya tak boleh lupa apa yang dia cakap tu " Boleh tak buka hati awak tu untuk orang lain? " Soalan apa tu? Bagi saya, hati bukan macam barang, bukan macam pintu untuk senag buka pada sesapa je untuk masuk. I really can't understand why dia cakap macam tu :'(

 Memang saya akui, memang banyak ujian dalam hubungan saya dengan dia, tapi semuanya saya boleh cool lagi. Saya tak ungkit, tak ingat pun lagi dah, tp dengan apa yang amkcik nie cakap saya rasa down sangat. Saya rasa macam geram sangat. Kadang2 keluar jugak ayat dari mulut saya, yang dia tu sapa nak cakap macam tu kat saya. Dia takpernah pun jumpa lelaki yang saya suka nie and secara tetiba je dia boleh berani cakap macam tu. I really hate that statement until now and then !

Dua hari saya mereka ayat. Sampai mengantuk mengarang entry nie. Thats all. Taktahu nak cakap apa lagi sebab rasa sedeh sangat nie :'( Sorry if anything wrong sepanjang saya update entry nie :')

2 comments:

Suka lah untuk tinggalkan comment ye ;)