Thursday, November 15, 2012

Permulaan yang Baru


Hello :) Morning childrens ! My name is Ummi Athirah, children can call me “Teacher Athirah”. HAHAHAHAHAHA ! Today was my second day as a teacher, macam takpercaya oke, sangat tak percaya yang akhirnya Allah temukan jodoh dengan bekerja sebagai pendidik kat sebuah tadika swasta kat area rumah.  Alhamdulillah, tak terkira syukurku ke hadrat Ilahi. 

First day berkerja, saya tak mengajar tapi hanya tengok je teachers lain mengajar, lepas tu tolong tolong siked diorang. Budak budak pon cepat je mesra, dah la cute je. Geraaamm ! HEHEHEHE ! Pada mulanya rasa maca takseronok je, sebab rasa macam bosan, tambah pulak lagi, saya nie jenis takpandai nak mesra mesra dengan budak. Mungkin ada hikmahnya Allah pilih saya sebagai cikgu tadika, nak didik saya supaya pandai layan budak budak kot. So far, seronok jugak lah, lagi lagi bila tiba hari kedua, saya dah mula mengajar, mengajar subject mathematic in English. MashaAllah, penat takyah cite lah, sebab nak kena jerit je, budak budak nie kalau belajar nye seminit dua je, then lepas tu strat lah main kejar kejar lah, nyorok nyorok lah. Allah, penat nye rasaa. 

Lepas habes semua budak balek, kena sambung office hour pulak lagi, waktu balek saya pukul 5 petang. Letih jugak lah, maybe hari pertama kot. Nanty dah lama kerja insyaAllah oke lah tu kot. Bila balek je rumah, parents terus anya macam mane engalaman hari pertama. Tergelak gelak diorang bila saya cerita pasal gelagat budak budak kat tadika tu. Masuk je bilik, terus tumbang. HUH ! letihnyeee ….
Conclusionnya, best lah kerja nie. Even though penat pun, seronok tu tetap ada

*ceehh, siap dengan conclusion lagi :p

2 comments:

  1. wahhhhhhhhhhhhh...best nye die dah jadi cikgu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahun nie best lah, tahun depan mesty stress, huh ! Hehe

      Delete

Suka lah untuk tinggalkan comment ye ;)