Friday, October 12, 2012

Its 12 October

Uit uit ! Its 12th Octobr already. Alhamdulillah. Eyh jap. Kenapa nie? Hehe, sebenarnya hari nie adalah hari yang bersejarah bagi saya. Hari nie lah hari yang menyedehkan pada awalnya, tapi akhirnya jadi yang sebaliknya :)
Petang tu balek dari sekolah sesama dengan dia, mood dia masa tu macam tak oke, membuat kan saya rasa janggal bila berjalan dengan dia walaupon ada kawan lain yang teman. Saya rasa macam ada something yang saya buat salah dengan dia. Dalam otak terfikfir fikir, apa salah yang dah saya buat sampai dia banyak berdiam dari bercakap, takmacam selalu. Scene tu memang menyedihkan sebab rasa macam diketepikan tetiba. Hanya buat taktahu je lah masa tu.
Bila tiba waktu nak balek rumah, dia bagitahu yang dia ada something nak cakap. Tapi taknak cakap sekarang, malam nanty kalau message, dia bagitahu. Saya terus rasa macam memang saya ada buat silap memandangkan muka dia yang serius je tu. Walaupon macam tu, die sempat pesan, jaga diri dalam perjalanan nak balek rumah nanty. Dengan rasa penuh tanda tanya nye, tunggu jelah sampai malam, dia message.
bila tiba waktu malam, lepas solat isyak, lepas makan malam dengan ummi abuya, saya macam biasa duduk kat meja study sambil selak selak buku, nak ulang kaji, memandangkan SPM lagi sebulan je lagi. Tetiba handfon yang ada atas katil berbunyi, dah boleh agak dah sapa yang bagi message waktu waktu macam nie kalau bukan dia. Bila tengok je nama dia yang kirim message tu, terus teringat yang siang tadi dia kata ada something nak bagitahu. tetiba ras takut and risau, dia dah taknak berkawan dengan saya lagi ke? Dalam hati doa jelah yang jangan lah perkara yang saya taknak, dia minta. Saya taknak kita berdua putuskan hubungan nie, walaupon hanya kawan tapi saya memang taknak hilang kawan yang macam dia. Macam biasa, message pertama kedua and ketiga, just bertanya buat apa, dah makan ke, tak study ke malam nie? Tu je? Hati tengah risau nie apa yang dia nak bagitahu siang tadi. Saya dengan rasa taksabarnya gy bertanya, dia nak bagitahu apa siang tadi, saya ada buat salah kat dia ke? Lama nak tunggu dia balas membuatkan saya rasa taksenang duduk. Maybe betul lah ada buat salah yang dia takboleh terima mungkin.
10 minit lepas tu, baru lah dia balas, rasa macam takut plak nak bukak message tu, rasa risau jelah tak sesudah dari tadi. Dalam hati, pujuk, insyaAllah takde apeape, kalau dia taknak kawan dengan kita lagi, mungkin Allah akan hantar orang lain untuk bahagiakan kita, mungkin dia bukan yang terbaek ke. ana kita tahukan tentang rahsia Allah :) Perlahan lahan tekan button oke, and perlahan lahan jugak baca message yang dia hantar yang kononnya dia ada bende nak bagitahu, haa message dia tertulis macam nie:
"Erm awak, saya suka awak, bukan suka, tapi dah lebih dari tu, sudi tak kalau awak jadi lebih dari seorang kawan buat saya. Tapi kalau awak taknak takpe, saya takpaksa" Tetiba rasa macam menggigil je segalanya, tadi kan dah makan, takkan kurang gula lagi kot. Tangan rasa seram sejuk je, berpeluh peluh. Err nie ke yang dia nak bagitahu dari siang tadi, rasa menyesal fikir yang bukan bukan. Taktahu lah masa tu hati nie rasa macam mana, seronok ke, tak seronok ke, suka ke taksuka ke? Tiba giliran saya pulak yang balas message tu lambat. Taktahu nak balas apa sebenarnya. Eyh tapi kenapa ada soalan "Kalau taknak takpe?" Macam takyakin je :( Ye, memang lah saya suka kat dia jugak, tapi takut nak terima, nanty kat kelas macam mana nak tengok muka dia, malu. Lagi satu, dia ke yang dicari? Saya takingat apa yang saya balas masa tu tapi yang pasti saya terima dia. Alhamdulillah dia sangat hormat saya sebagai seorang perempuan :) 
Its that day, 12 October 2009, 11.32 p.m. *Sempat aje tengok jam* and it almost 3 years.. Dia yang saya maksudkan tu sebanarnya Mr. F atau Muhammad Firdaus bin Zulkefli yang sekarang tengah jalani latihan polis kat Kem PUSASDA Port Dikson. Rasa acam baru je tengok dia pakai uniform sekolah semalam, nie dah tukar uniform polis pulak. Syukur Alhamdulillah, murah rezeki dia :)

Oke dah dapat wish dah pun dari dia Subuh tadi. Terima kaseh awak :)

 

2 comments:

Suka lah untuk tinggalkan comment ye ;)