Monday, September 3, 2012

This is IM students


Pejam celik, pejam celik, rupanya tinggal  lagi 3 minggu je nak final dan grade, tapi before tu, kena lah lalui, saat- saat yang tegang, stress, rimas, letih, mengantuk semua lah disebabkan assignmet test yang berlambak di akhir- akhir bulan sebelum final exam menjenguk. Sepanjang sy 5 sem sy study course nie, memang nie dah jadi lumrah pelajar IM atau Information Management atau juga DIIM menghadap semua nie. 

Mana tak stress nya, dalam masa 3 minggu kena hantar semua assignment yang ada, dengan test lagi nak kena jawab. Bila nya nak capai buku, bilanya nak buat research lagi. MashaAllah sangat penat. Saat- saat yang macam nie lah kita akan perlukan sokongan dari family dan kawan- kawan. Doa untuk diri sendiri pun jangan lupa.

Sy selalu pesan kat diri sy, jangan stress, Allah takkan bagi kesulitan tu pada hambaNya yang takmampu nak hadapi. Tu je yang sy pegang selama nie. InsyaAllah kita takkan rasa down atau fikir nak buat perkara yang diluar jangkaan, Nauzubillah :) Kalau boleh sy taknak stress, sebeb kalau stress, semangat sy akan hilang dan boleh menyebabkan kerja sy semua buat macam orang tak ikhlas dan asal sia je. Isshh taknak lah macam tu ;)


Haa banyak tak tugasan yang perlu sy selesaikan dalam masa 3 minggu nie. "YaAllah berilah daku dan sahabat-sahabatku kekuatan untuk menghadapi semester akhir nie. Memudahkan perkara yang payah adalah amat mudah bgMu yaAllah" 

2 comments:

Suka lah untuk tinggalkan comment ye ;)