Tuesday, April 24, 2012

Putus Cinta

Hyeep readers :)
How is it today? Things gonna be better pada sesiapa yg tengah ade problems now oke, think positive je oke :)
Nowadays, ramai pulak yg sy tengok putus cinta, crushing, hurting, and memacam lagi lah, semua nye sy dapat tahu melalui facebook je, status si crushers tu semua nye sesedeh, sensitive, marah, touching, dan seangkatan dengannyee lah.
Sy yang membaca nie pon rase kesian, kalau takbaca takboleh pulak kan sebab semuanye keluar kat News Feed, nak tak nak, baca jugak dan selami lah hati diorang nie, tapi jangan lah sampai lemas, hehehe :p




Setiap yang jadi kat kite semuanya ade hikmahnye, sy tahu perasaan orang yang putus cinta, sy pon pernah lalui saat-saat yang macam tu jugakk, perit rasenye hati nie, tapi kalau kite fikir positif dan kaitkan dengan hukum Allah, you will calm your own heart tau :)
Bila kita putus cinta, itu adalah salah satu sebab untuk kite belajar macam mane nak tangani perasaan bila jalinkan hubungan dengan couple kitee.
Allah sebenarnya nak bagi kite pasangan yang lebih baek dari yang sebelum nie, sebab tu die putuskan hubungan kite dengan die, masa tu baru kite akan fahamm banyak perkara dalam soal cinta, hati dan perasaan. 
Automatiknya kite akan jadi matang dalam hal mcm nie sebab kite dah pon ade pengalaman dalam soal nak tangani hati dan perasaan kite dengan pasangan kite tu. 
So dalam perkara yang remeh, kite boleh settlekan dengan baek dengan couple baru kita tu.
Takterlalu ikot perasaan.




Allah kan dah tentukan dengan siapa kite akan bercinta, dengan siapa kita akan berkahwin dan dengan siapa kita akan hidup sampai akhir hayat kitee, so dalam hal nie, bila putus cinta tu, don't be too stress and down yang teramat sebab kat depan korang maseh ade lagi sinar kebahagiaan.
Bersyukurlah bila kita putus cinta dengan die, kerana mungkin die bukan yang baik untuk kita :)
Berdoalah untuk dapatkan jodoh yang baek untuk diri kita ;)




No comments:

Post a Comment

Suka lah untuk tinggalkan comment ye ;)